Çarşamba, Şubat 01, 2006

rüya


Dün gece rüyamda saçlarımın tamamen beyazlamış olduğunu gördüm. Böyle akça pakça birşeye dönüşmüşüm. Yaşlanmamışım ama saçlarım beyazlamış, bir gecede olmuş hem de, insanlar bana sorular soruyorlar, "nasıl oldu, neden oldu" diye.. Sıkıntıyla uyandım. Rüya tabiri denen şeyden anlamam ben. Gel gör ki çıkar rüyalarım. Nedense genelde de kötü şeyler görürüm. Baykuşluk işte! Kötüyü sezmek ve haber vermek alışkanlık olmuş..

Neyse, ofise geldiğimde internette bir arama yaptım ve üç sonuç çıktı ortaya:

1. "Kadının saçını tamamen beyazlaşmış görmesi kocasının fısk ve günahına, istikametten ayrılmış olmasına işarettir." Dün kuzusarmasının kendisine açık açık asılan tanımadığı bir hatun kişiyle, kısa da olsa bir taksi yolculuğu yaptığını biliyorum, ama daha ileri gidip "istikametten ayrıldı mı" bilmiyorum.

2. "Genç olan kimsenin saçının ağardığını görmesi ağırbaşlı olmaya yahut yoksulluğa işarettir." Hmm, hala genç miyim ben? Değilim galiba..

3. "Saçının ağardığını görmek; erkek için itibar ve kazancın artmasına, kadın için uzun ve ızdıraplı bir hastalığa işarettir." Şimdi cinsiyet değiştirip ızdıraptan itibara bir yolculuk yapsam, o da epey ızdıraplı oluyor. Sanki bu cümle kendi içinde tutarlı gibi..

Okudukça, aklımı aynı soru yedi tabii: "Şu durumda boynuzlanmış, hasta ve fakir biri olacağıma göre; yalnız, yokluk içinde hastalıklarla boğuşan bir yaşlılığım olabilir mi?" Düşünüp duracağıma kuzusarmasını arayıp sormayı akıl ettim sonra, "saçmalama" dedi bana. "Saçmalama, senin dip boya zamanın gelmiş."

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home