Perşembe, Ekim 26, 2006

dört mevsim prag..

Kafka ile çok geç tanıştım ben. Çok geç ama. Önce Tezer Özlü'yü tanıdım, sevdim. Sonra onun sevdiklerini de sevdim, Kafka dahil. Bir intiharın peşinde Kafka'nın izini sürerken, kendi ölümünü çizdi o. Ben onun ölümünün izinde kendi hayatımı çizdim.
sen ölüsün
Prag bu yüzden yıllardır merak ettiğim bir yerdi. İki -tanımadığım- ama çok sevdiğim insanın hayatında yeri vardı. Benimkinde de olmalıydı. Oldu da.
iz
Mimarisi, tarihi, geçmişi, müziği, edebiyatı, yemeği, birası, bohem hayatı.. Orada sevdiğim her şeyi bir kenara bıraktığımda; dört farklı mevsimde, benden dört farklı insan yaratacağına inandığım ilk kent Prag. Rüzgarı, ılığı, soğuğu, güneşi, ışığı ve karanlığı yaşadıktan sonra her anında farklı bir ruh haline büründüğümü hissettiğim ve karlar altında nasıl görüneceğin-m-i merak ettiğim. Turistik tuzakları, insana kendini "Alanya'da bir Alman" gibi hissettiren Türk istilasını, sonu gelmeyecekmiş gibi görünen uzuun yürüyüşleri bir kenara bıraktığımda; elimde sarının, yeşilin, kırmızının tonları ve köprü üstünün kalabalık neşesi kalmış. Belki bir de ihtişamlı ama nedense pek hüzünlü heykelleri.
seni tutacağım!
yere basmak

Benim için en güzel manzara buydu tabii.
sevgilim
Ya da bu.. ;)
biz

4 Comments:

At 27/10/06 10:58, Blogger La Mariposa Purpura said...

ehh yorulursun tabi..aşk çarpar insanı :)))

 
At 30/10/06 10:27, Blogger ulkem said...

hele böyle romantik bir mekanda isen dimi....

 
At 30/10/06 16:26, Blogger Minnoshi said...

Nefissss. Ben bi de flickr'a bakayim, orada daha cok foto vardir belki :)
Bir de anekdot: Biz kucukken (orta son ya da lise bir talebesiydik yanilmiyorsam) metamorfozu okutmuslardi okulda. Cocuk halimle metafor filan degil ben dogrudan bocege odaklanmistim. Bende zaten entomofobi var, bayilacak gibi olmustum.

 
At 8/11/06 08:39, Anonymous Adsız said...

Sevgili rahel , bloğumuza bıraktığın güzel mesajların için çok teşekkür ederiz.Dediğin gibi küçücük bir tırtılken , ne kadar da çabuk büyüdü anlamadık.
Biz de sana bayramda küçük bir bayram masajı ile kendimizi hatırlatmak istedik ancak mesaj başarısız raporu verdi.Daha sonra öğrendim ki sen sıradan bayram mesajları ile rahatsız edilmeyecek kadar kutsal bir mekana gitmişsin. bayram dediğin böyle kutlanmalı zaten , sayende bizde fotoğraflarına bakıp birazcık nasiplendik...

 

Yorum Gönder

<< Home