Çarşamba, Temmuz 04, 2007

sigara..

Ben sigara içmem..

Daha 12 yaşımdayken babam beni karşısına çekti, "sen" dedi, "fazla onurlu bir çocuksun, denersin şimdi arkadaşlarınla, başın maşın döner, utanır dünyayı kendine dar edersin. Gel, ilk sigaranı benim yanımda iç!". Kendisi yatılı okulda yasakları delmenin keyfiyle sigaraya başladığı için olsa gerek, bana bu konuda hiç yasak koymadı. Ben de içmedim. Denemedim bile! Görünüşte iyi bir anlaşmaydı, gerçek bir "win-win", herkes kardaydı.

Tamam, sigara içmek güzel bir şey değil, ama şimdi düşünüyorum da, bu benim adıma büyük bir hataydı da aslında. Ancak 18 yıl sonra farkettim ki, reddetmeden önce hiç olmazsa denemeliydim. Ne olduğunu bilip öyle istememeliydim. Veya istemeliydim belki! Her koşulda daha çok merak etmeliydim. O zamanlar çocuktum tabii, bugünkünden biraz daha eksiktim, biraz daha idealist, biraz daha korkaktım.sigara
Ben sigarayı sevmem, ama -kendime itiraf etmem zor olmuş olsa da- en sevdiğim fotoğrafım budur. :) Elimde içmediğim halde tuttuğum puro, ağzımdan içime çekmediğim için darmadağın çıkan dumanlar ve ben! (Üniversitede bir arkadaşın arkadaşı beni görüp "abi tam keş tipi var bu kızda" demişti. Benim sigara ve -onun düşündüğü miktarda- içki içmediğimi duyunca da şok olmuştu! Hala hatırlar eğlenirim. :)) İnsanın -her zaman- tutarlı olamayacağını farkedip kendisiyle barışması bir erdemmiş nitekim. :) Herkese gösterdiğim anlayışı kendime gösterememek hep en büyük sorunum olmuştur zaten. Kalıpların içinde yaşamaya çalışıp, "hmmm, ben böyle biri değilim, olmamalıyım" deyip, istediğim/içimden gelen şeyleri yapmamın önünde en büyük engel oldum kendime. Çözümün kendimi sevmek, olduğum gibi kabul etmek ve kendime kulak vermek gibi kolay bir şey olduğunu 21'imde bilseydim, bir çok olayı daha rahat atlatırdım kuşkusuz. Ama işler öyle yürümüyor, büyümek sahiden zaman alıyor. :)

Sigara içenleri de sevmedim bir dönem. Ama en zorunu sevdiklerim sigaraya başladığında yaşadım, ne yapacağımı bilemedim! Bana benzeyen insanların benimkilerden farklı tercihler yapabileceğini çok geç öğrendiğimden olsa gerek, uzun dönem hayatlarını zorlaştırdım -gereksiz- müdahalelerimle. Kimseye bu mereti bıraktıramama rağmen "eylemlerime" devam ettim. Başarana kadar denemeyi küçücükken öğrenmiştim çünkü. Başkalarının tercihlerine saygı duymanın ne demek olduğunu ise ancak ilk gençliğimden sonra kavrayabildim. "Bunun bir hata olduğunu söyledin mi? Anladı mı? Mutluysa adamı bırakacaksın kardeşim!" Şimdi olsa "17 yaşımdaki ben"e böyle seslenirdim. Ve büyük ihtimalle kendimi dinlemezdim. :) Ne kadar çırpınırsan çırpın, herkesin kendi deneyimlerini yarattığını öğrendiğimde 20'lerin sonuna gelmiştim. :)



Ben sigara içmem, -gerekli mi böyle bir sınıflandırma, bilmiyorum gerçi :P- ama en sevdiğim Şebnem Ferah şarkısı "Sigara"oldu hep. Üstelik şarkıdan farklı olarak, kibritin hiç yanmayan ucunun da acı çekebileceğini, sigara dumanının altında yanan kısmının da olup bitenlerden sorumlu olduğu keşfettim. Aferin bana, iyi bok yedim.

Tüm bunlar ve sanırım biraz daha fazlası için :) 30 yıl gerekti. Bugün benim doğumgünüm. 30. doğumgünüm. Yıllardır herkese -en çok kendime- söylediğim "sevdiklerin de seninle yaşlandığı sürece, yaşlanmanın nesi kötü olabilir" sözüne inat, beni günlerce düşündüren, geçmiş yılların bir muhasebesine iten ilk doğumgünüm. Şüphesiz sonuncu da olmayacak. 30. yaşımdan tek dileğim, bugün olduğu gibi, diğer muhasebe günlerinde de -bir avuç- sevdiğim insanla birlikte olabilmek. Hayatı yaşamaya değer kılan tek şeyin bu olduğunu biliyorum çünkü. Gerçekten benim olanın benim olduğunu, dünyanın en muhteşem hazinesinin benim bahçemde gömülü olduğunu keşfetmek için, -simyacı gibi- dünyayı dolaşıp onu aramak, maceralar yaşamak ve aradığını kaybetmenin ucundan dönmek gerekebileceğini öğretti bana çünkü hayat.

Hey hayat, bana ne öğreteceksen biraz çabuk olsan diyorum artık. Baksana, 30 yaşımdayım! :)

25 Comments:

At 4/7/07 00:17, Blogger Goddess Artemis said...

Sevgili Blogger Arkadaşım,

Doğumgününüzü en içten dileklerimle kutlar, her şeyin gönlünüzce olacağı yeni bir yaş ve huzurlu bir yaşam dilerim! :o)

 
At 4/7/07 02:17, Blogger Daphne said...

Dogumgunun kutlu olsuun Ebru. Hayat umarim ondan beklediklerini bir an once verir (ama belki de sirasiyla olsa hersey, bu kadar acele etmesek daha guzel olmaz mi) insan 30. yasgununu kutladigi anda tuhaf birseyler hissediyor sanki icinde, bende de aynen boyle olmustu...nice mutlu yillar.

 
At 4/7/07 08:59, Blogger HMF said...

ya bu sarkiyi uzun zaman sonra dun tesadufen radyoda dinledim. ne guzel bir sarkiydi dedim. sigara ictigim gunler geldi aklima, yine icsem dedim.

Rahel, hayat sana en guzel hazineleriyle kossun gelsin umarim hep. 30. yasin senin icin hayirli olsun. iyi ki dogdun, iyiki rahel oldun, iyi ki blogcu oldunda sana denk geldim. aferin..hihi:)

 
At 4/7/07 10:44, Blogger rahel said...

goddess artemis,
Uzun zamandır böyle bir "tebrik" almamıştım, güldürdün beni. Sağol. :) İyi dileklerin hepimiz için gerçekleşsin.

daphne,
Teşekkür ederim arkadaşım. :) Hep beraber inşallah. :) Ben "bana olmaz öyle şeyler, takmam kafama" filan demiştim ama.. :) Sana da oldu mu sahi? Kızma ama sevindim, böyle bir konuda yalnız olmamak ne güzel! :)

hmf,
Canım benim, sen yine de içme yahu, çok kötü kokuyor. :( Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Sen de iyi ki varsın. Yoksa işinde gücünde kocaman bir kadın olduğunu unutup, "bizim fındık yine neler yapmış bakalım" diye kimi okurdum gülümseyerek? :) Senin 30. doğumgünün de, benimki kadar -:P- sancısız geçsin umarım.

 
At 4/7/07 10:50, Blogger Meltem said...

Doğum günün kutlu olsun.Sağlık mutluluk ve zenginlik seninle olsun. Çok klişe gelebilir ama inan hayatın özü bu. 30 yaş sendromuna gelince, bana da aynı olmuştu. Yaşlandık artık diye diye dolaştım ortalarda bir süre. Ama 40 a merdiven dayamaya başlayınca ve hatta 40 ı geçe 30 ların ne kadar da gençlik yılları olduğunu anlamaya başlıyorsun. Sanırım 50 ye geldiğimde de hiç olmazsa 40 a döneyim diyeceğim. Demem o ki her yaş güzeldir aslında günü yaşa:) Biraz kafa ütüledim galiba. Kaçıyorum.

 
At 4/7/07 11:28, Anonymous Adsız said...

Kaç tane insan doğum gününe, sevmediği bir şeyi anlatarak başlar?

Sevmediğin ama pek çok sevdalası olan, kaçarken hep karşımıza çıkan, en sonunda "kabul" ama "benden uzak dursun" dedirten herşey, "olgunlaşmış gençlik yıllarım başlıyor" diyen Ebru'm.

Evet herşeyin muhasebesi yapılır, artılar bir yana asılır, keşkeler hemen oraya ama yukarıya bir rafa kaldırılır.

Sonra yeni keşifler, yeni yerler, yeni yaşamlar. Yelkenler açıktır artık. Bir gün onlara da dönüp bakılacaktır.

Hayatın hep muhasebesi yapılabilecek kadar "çok" geçsin. Dolu dolu olsun. Sen de ona "o keş tipinle" müptela olasın. Yeni yaşın kutlu olsun.

A.Y.

 
At 4/7/07 14:43, Blogger rahel said...

meltem,
Tecrübeye saygım sonsuz, o yüzden uzun uzun anlatın siz, memnun olurum, hiç şikayet etmem. Teşekkür ederim tekrar.

ayşegülüm,
Sana senden -ç-alıntı bir sözle teşekkür etmek istiyorum: İstanbul'un bana armağan ettiği en güzel şey sensin! Hep yanımda ol ki, hep ben olayım.. Seni çok seviyorum..

 
At 4/7/07 15:30, Blogger totipoti said...

doğum günün kutlu olsun rahel :)

 
At 4/7/07 16:21, Blogger Sunthing Special said...

İyi ki doğduuunnn! Geri kalan hayatında neşen bol olsun, mutluluk ve gülüşler hep seninle olsun, en sevdiklerin yanında olsun, nası istiyosan öyle olsun, olsun da olsun! 30 mu oldun, naapalım artık,olsun...
Piştt acımıyo di mi? 3 yılım kaldı ;)

 
At 5/7/07 04:47, Blogger YOK Kİ said...

Ebru,
Bugun benim sevgilimin de 30. yas gunu! Aksam 9:45 burada, simdi firsatim oldu yazini okumaya. Nedense sasirdim, cok sevindim!
Sevdiklerinle nice, mutlu yillar diliyorum sana. Omrun guzelliklerle dolu gecsin!
Sevgiler

 
At 5/7/07 10:15, Blogger rahel said...

toti,
Teşekkür ederim. :) Kocaman oldum artık ben.

sunthing,
27 ne süper bir yaştır, üstelik yeni evliysen. ;) Tadını çıkar. 30 da pek acıtmıyor, korkma. ;P Bu sabah yastık izi olmuş yüzüme bakıp "aniden çöktün sen, yüzün gözün buruş buruş oldu, bu yaş sana iyi gelmedi" diyen bir kocaya rağmen acıtmıyorsa, sana hiçbir şey olmaz korkma. :D İyi dilekler için teşekkür ederim. Hepimiz için gerçek olsun. :)

yok ki,
Bir gün yazışmıyor/görüşmüyor olsak bile, sevgiliyle birlikte olduğun sürece beni -bir şekilde- hatırlayacaksın demek ki, ne güzel. ;) Orada havai fişekler filan da eşlik etmiştir kutlamalara hem, değil mi? Doktor sevgiliye :) de benden selamlar o zaman. Bu kadar kutlayanımız olduğuna göre iyi ki doğmuşuz hakikaten! :P

 
At 5/7/07 14:42, Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

dogumgunun kutlu tum dıleklerın gercek olsun:)
sigara konusunda benım babamda aynı yontemı kullanmıstı.sanırım ıse yarıyor.sigara içmek hıcbırzaman ılgımı cekmedi

 
At 5/7/07 15:31, Anonymous Adsız said...

Heppi börthdeey tuuu yuuuu...Canimcim mutlu mutlu gir yeni yasina.
Yine cok guzel yazmissin. 30'unu gecmis, sigara tiryakisi bir kadin olarak dusuncelere saldin beni.
Bir yorum: 30 acitmiyor ama sonrasi biraz hizli ilerliyor sanki.
Sevgiler,
Minno-shi

 
At 5/7/07 20:35, Blogger Açalya said...

Ne guzel yazmissin yahu, beni dile getirmissin sanki. Ben de sigara sevmem, icmedim, ama farkim var, ben denedim daha 10 yasinda falan hehe. Ama sevmedim. (belki de denedigim sigara 'Birinci'ydi o yuzden, boyk)

IYI KI DOGDUN, IYI KI VARSIN, IYI KI GEC DE OLOSA TANISTIK VE IYI KI UZUN ARADAN SONRA YENIDEN BULDUK BIRBIRIMIZI.
NICE YILLARA!

 
At 6/7/07 12:09, Blogger rahel said...

aqua,
Teşekkür ederim. :) Gerçekten işe yarayan bir yöntem, değil mi? Gerçi alkolde birebir aynı sonucu vermedi bende.. ;)

mayn,
Nerelerdesin sen? Ne dükkanmış bu da ya.. (a "shop" runs through us) Açacaksanız açın da sen de dön sahnelere. Bahane kuşu seniii. :) Evet daha önce de söylemiştin hızlı geçiyor diye. Aklımda, merak etme.. ;) Öperim..

aça,
Sağol arkadaşım. :) İyi ki varız be, heheyyytt! :D Süt kuzunu da, seni de çok öperim.

 
At 6/7/07 23:27, Blogger MM. said...

mutlu yıllar! 30 yaş güzeldir.

 
At 7/7/07 01:13, Anonymous Adsız said...

Sigara icen insanlar 1- kendilerini 2- hayatlarindaki diger insanlari 3- hayati, tam anlamiyla, %100 sevme kapasitesinden mahrum insanlardir. Sagliklari icin degil en cok bu yuzden acirim onlara. Haaa bir de kendi topraklarinda Phillip Morris'e sigara karsiti milyon dolarlik reklami zorla yaptiran hukumetlerin bizim kanimizi icmesine goz yumanlardir onlar.
Iyi ki dogdun Rahel.

 
At 9/7/07 00:57, Blogger Öz said...

gunlerden pazar'i pazartesiye baglayan gece yarısı 00:59. geri sayım başlasın:)

 
At 9/7/07 02:54, Blogger YOK Kİ said...

hatirlarim elbet :) unutulacak bir gun degil benim icin.
bu arada selamin iletildi (baska bir yazi konusu benim blog arkadaslarimdan bahsederken sevgilide olusan kafa karisikligi :) )

 
At 9/7/07 10:50, Blogger rahel said...

miss martle,
Teşekkür ederim, bu konuda çok tecrübeli gibi konuşmuşsun, :P güveniyorum sözüne. :)

anonim,
Bu kadar net sınırlar koyamıyor, keskin tanımlar yapamıyorum ben. Yine de birilerinin yapması iyidir diye düşünüyorum. :) Teşekkür ederim.

crick,
Bir yandan çok heyecanlı, bir yandan da sanki dün buluşmuşuz gibi. Karışık duygular içindeyim. :)

yok ki,
Bir tane de bende var, hiç sorma. :) Benimkinin unutkanlığı zaten dillere destan da.. Bu konuda özel bir yaratıcılığı var. Anlatılır gibi bile değil. :)

 
At 9/7/07 21:45, Blogger kumralada said...

sigara konusunda baban en doğrusunu yapmış gerçekten,çünkü apma demek insanı o davranışa dahada sevkeden bişiy:)
çevremdeki insanların %80i sigara içiyo olsalarda denemek aklımdan bile geçmedi,onları sigara içiyolar diye daha az sevmekte...:)
buarada 30. yaş günün kutlu olsun,nice daha uzun 30 yıllara...
bence hayat hızlı olmasın,yavaş yavaş öğretsin ki uzun uzun yaşayalım,uzun ve mutlu:))
sevgiler....

 
At 10/7/07 13:36, Blogger Defne said...

İyi ki doğmuşsun! Yeni yaşın dilediklerinle gelsin. Ben yazmakta geciktim tabii. Dişlerimle başım belada bu aralar, canım dişlerimde yani :). O nedenle koptum.

Sigara içmiyorum ve de içmedim. Ama bir sefer yurtta kalırken bir nefes çekmişliğim var, sonu kötü biten. Bööğk çığırışlarıyla bir banyoya kaçış :)).

Ben de 33 oluyorum Temmuz sonunda, şu sendrom bende hiç olmadı mı ne...bilmem ki...

Öptüm.

 
At 17/7/07 02:27, Blogger Daphne said...

yeni fotograflari bekliyorum hadiii...

 
At 17/7/07 15:19, Blogger totipoti said...

tamam rahel anladık sen sigara içmezsin
yeni bilgiler edinmek istiyoruz hakkında
nerdesin??

 
At 18/7/07 11:45, Blogger rahel said...

kumralada,
Hoşgeldin önce! Geç oldu biraz cevap yazmam, kusura bakmadın değil mi? ;) Aman uzun yaşayayım diye bir kaygım yok ama mutlu olalım, o ayrı. :) Çok teşekkür ederim.

defne,
Geçmiş olsun, pek zor oluyor diş işleri ile uğraşmak, kolay gelsin. Çok özlettin kendini, dönsen diyorum artık, hı? ;)

defne, toti,
Geldim gördüğünüz üzere ama fotoğraflar vasat. :) Öperim

 

Yorum Gönder

<< Home